Ramowy rozkład dnia w budynku przy ul.Ogana 2
Realizacja podstawy programowej odbywa się głównie w godzinach od 8.00 do 13.00.
6.00 – 7.00 – schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wg. zainteresowań dzieci swobodne realizowanie pomysłów przy niewielkim udziale nauczycielki.
7.00 -8.00 – czynności organizujące, przygotowanie do zajęć, ćwiczenia ogólnorozwojowe (ćw. percepcji wzrokowej, słuchowej , grafomotorykę) rozmowy kierowane na tematy wg inwencji dzieci .zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze).Swobodne działania twórcze rozwijające zdolności manualne dzieci – indywidualne lub zespołowe. Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci.
8.00 – 8.15 – ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe organizujące i dyscyplinujące daną grupę wiekową.
8.15 – 8.30 – czynności samoobsługowe przed śniadaniem: kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków kulturalnych i higienicznych.
8.30 – 9.oo – ŚNIADANIE : wdrażanie zasad zdrowego żywienia i kulturalnego spożywania posiłku, zabiegi higieniczne po śniadaniu.
9.00 – 9.45 – zajęcia -wychowawczo dydaktyczne z całą grupą realizowane wg.wybranego przez nauczyciela programu wychowania przedszkolnego wspomagające wszechstronny rozwój dziecka i przygotowujące do podjęcia nauki w szkole.
9.45- 10.45 – zabawy dowolne wg pomysłów i inwencji dzieci, dzieci bawią się przy niewielkim udziale nauczyciela. Prace porządkowe przed pójściem na spacer lub plac zabaw .
10.45-11.45 – zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w parku – gry i zabawy, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, ogrodnicze i porządkowe.
11.45 – 12.00- czynności samoobsługowe i higieniczne przed obiadem –kształtowani nawyków kulturalnych i higienicznych, utrzymywanie porządku w swoim otoczeniu
12.00 -12.30- OBIAD i zabiegi higieniczne po obiedzie, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłku, nakrywanie do stołu, sprzątanie po sobie.
12.30 – 13.00 – odpoczynek poobiedni (najmłodsze grupy) . Ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych, zabawy tematyczne i gry dydaktyczne. Zabawy dowolne w Sali lub ogrodzie przedszkolnym.
13.00-13.45 – odpoczynek poobiedni (najmłodsze grupy) Ćwiczenia relaksacyjne. Słuchanie muzyki relaksacyjnej , bajek muzycznych , zabawy tematyczne i gry dydaktyczne, praca indywidualna, zajęcia grafomotoryczne, praca z tekstem literackim. Zabawy dowolne w Sali lub ogrodzie przedszkolnym. Zajęcia dodatkowe; religii, j.angielski, koła zainteresowań, zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze, terapia logopedyczna.
13.45- 14.15 PODWIECZOREK (14°°) oraz zabiegi higieniczne przed i po podwieczorku.
14.15-16.30 – kontakty indywidualne z rodzicami, swobodna działalność plastyczna, konstrukcyjno – techniczna, zabawy zespołowe, zabawy indywidualne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zajęcia dodatkowe; religia, j.angielski, koła zainteresowań, zajęcia kompensacyjno – wyrównawcze, terapia logopedyczna.
Ramowy rozkład dnia w budynku przy ul.Dąbrowskiego 21 a
Realizacja podstawy programowej odbywa się głównie w godzinach od 8.00 do 13.00.
6.30 – 7.00- schodzenie się dzieci, Zabawy dowolne wg. zainteresowań dzieci swobodne realizowanie pomysłów przy niewielkim udziale nauczycielki.
7.00 -8.00 – czynności organizujące , przygotowanie do zajęć , ćwiczenia ogólnorozwojowe (ćw. percepcji wzrokowej, słuchowej , grafomotorykę) rozmowy kierowane na tematy wg inwencji dzieci. Zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne manipulacyjne, tematyczne , badawcze).Swobodne działania twórcze rozwijające zdolności manualne dzieci – indywidualne lub zespołowe. Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci.
8.00 – 8.15- Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe organizujące i dyscyplinujące daną grupę wiekową.
8.15- 8.30 – czynności samoobsługowe przed śniadaniem: kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków kulturalnych i higienicznych.
8.30 -9oo- ŚNIADANIE: wdrażanie zasad zdrowego żywienia i kulturalnego spożywania posiłku, zabiegi higieniczne po śniadaniu.
9.00 – 9.45 – zajęcia -wychowawczo dydaktyczne z całą grupą realizowane wg.wybranego przez nauczyciela programu wychowania przedszkolnego wspomagające wszechstronny rozwój dziecka i przygotowujące do podjęcia nauki w szkole .
9.45- 10.45 – zabawy dowolne wg pomysłów i inwencji dzieci, dzieci bawią się przy niewielkim udziale nauczyciela. Prace porządkowe przed pójściem na spacer lub plac zabaw .
10.45-11.45 – zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w parku – gry i zabawy, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, ogrodnicze i porządkowe.
11.45 – 12.00- czynności samoobsługowe i higieniczne przed obiadem –kształtowani nawyków kulturalnych i higienicznych, utrzymywanie porządku w swoim otoczeniu.
12.00 -12.30- OBIAD i zabiegi higieniczne po obiedzie, właściwe zachowanie się przy stole podczas posiłku, nakrywanie do stołu, sprzątanie po sobie.
12.30 – 13.00 – odpoczynek poobiedni (najmłodsze grupy) Ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych, zabawy tematyczne i gry dydaktyczne Zabawy dowolne w Sali lub ogrodzie przedszkolnym.
13.00 -13.45 – odpoczynek poobiedni (najmłodsze grupy) Ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych, zabawy tematyczne i gry dydaktyczne, praca indywidualna, zajęcia grafomotoryczne, praca z tekstem literackim. Zabawy dowolne w Sali lub ogrodzie przedszkolnym Zajęcia dodatkowe; religia, j.angielski, koła zainteresowań, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, terapia logopedyczna.
13.45- 14.15 PODWIECZOREK (14°°) oraz zabiegi higieniczne przed i po podwieczorku.
14.15-16.00 – kontakty indywidualne z rodzicami, swobodna działalność plastyczna, konstrukcyjno – techniczna, zabawy zespołowe, zabawy indywidualne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zajęcia dodatkowe; religia, j.angielski, koła zainteresowań, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, terapia logopedyczna.