„Idziemy do Zoo” – proponowane aktywności dla dzieci

  1. „Dzikie zwierzęta” – oglądanie bajki edukacyjnej na temat dzikich zwierząt

2. „Co to za zwierzę?” – wysłuchujemy zagadek i próbujemy odgadnąć, o jakie zwierzę chodzi

Trąbę z sobą nosi, lecz nie jest trębaczem. Gdy pójdę do ZOO, pewnie go zobaczę. (słoń)
Znasz jej wysokość? W Afryce żyje i ma najdłuższą na świecie szyję.
(żyrafa)
Dumny dźwiga swe dwa garby, niczym dwa największe skarby. I jest w bardzo złym humorze, że trzeciego mieć nie może. (wielbłąd)
Ktoś jej futro wymalował w paski czarno- białe. O jakim zwierzęciu mowa wiecie doskonale. (zebra)
Nie chodzi, a pełza, syczy groźnie wciąż, nie zbliżaj się do niego, bo to właśnie… (wąż)
Wielki ptak, lecz nie lata wcale, za to biega doskonale. Mówią, że to ze strachu chowa głowę w piachu. … (struś)
Choć ma wielką torbę, nie jest listonoszem. W swej torbie na brzuchu własne dzieci nosi. (kangur)
Gdy zobaczysz ją w ZOO robi ci się wesoło. Skacze, broi, miny stroi, ludzi wcale się nie boi. (małpa)
Kot ogromny, pręgowany, bywa w cyrku – tresowany. … (tygrys)

3. Zabawa ruchowa „Kroki słonia” – dziecko zamienia się w słonia. Rodzic uderza w bębenek – lub inny przedmiot (jeden, dwa, pięć…), a dziecko robi tyle kroków, ile dźwięków usłyszało.

4. Piosenka „Idziemy do Zoo”

5. Ćwiczenia rozwijające spostrzeganie wzrokowe „Zwierzęta” – wybieramy jedno z zaproponowanych ćwiczeń: kolorujemy obrazek zgodnie z podanym kodem; wycinamy obrazki zwierząt i układamy je w szeregu od najmniejszego do największego; wycinamy fragmenty zwierząt i dopasowujemy je do siebie

6. Praca plastyczna „Tygrysek” – wykonujemy tygryska na podstawie przedstawionej ilustracji z następujących materiałów: rolki po papierze toaletowym, papieru kolorowego, kleju, nożyczek oraz mazaka/plastikowych oczek