„Pan ślimak” – mały projekt edukacyjny, cz. IV

Z końcem roku szkolnego dobrnęliśmy również do końca realizacji naszego małego przedsięwzięcia grupowego prowadzonego Metodą Projektów, pod hasłem „Pan Ślimak”. W ostatnich dniach realizacji projektu dowiedzieliśmy się, po co ślimakowi muszla, czy wszystkie ślimaki je posiadają, a także – porównywaliśmy różne muszle pod względem kształtu, wielkości i kolorów, i próbowaliśmy ustalić, które z nich należały do ślimaków. Mieliśmy też okazję obserwacji 3- tygodniowych ślimaczków, które wylęgły się w domowej hodowli. Ponadto, mieliśmy również możliwość rozwiązywanie różnych logicznych łamigłówek i wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych o „ślimakowej” tematyce, a także ozdabialiśmy sylwety naszych kochanych mięczaków za pomocą plasteliny. Przy tym wszystkim – codziennie dbaliśmy o czystość w faunarium naszych milusińskich, sprzątając i regularnie je dokarmiając. Niespodzianką na zakończenie realizacji projektu było obejrzenie fragmentu bajki „Turbo” – o ślimaczkach biorących udział w wyścigach. Z całą pewnością – nasz projekt okazał się niecodziennym i ciekawym doświadczeniem, a przy okazji porcją interesującej wiedzy! Oczywiście, na zakończenie jego realizacji wszystkim ślimaczkom zwróciliśmy wolność.