„Tęczowy zawrót głowy” – proponowane aktywności dla dzieci

  1. „Tęcza” – słuchamy wiersza H. Ożogowskiej; oglądamy filmy edukacyjne wyjaśniające zjawisko powstawania tęczy oraz ułożenie jej kolorów

Tęcza
Lśni na niebie tęcza,
śliczna, kolorowa.
Pytają się dzieci:
– Kto ją namalował?
Słonko malowało
pędzelkiem ze złota.
Udała się słonku
malarska robota.
Hanna Ożogowska
Źródło: H. Ożogowska,

2. Zabawa równoważna „Spacer po tęczy” – Na podłodze rozkładamy równolegle do siebie dwie liny/sznurki, tworząc „tęczową ścieżkę”. Zadaniem dziecka jest przespacerować się po wąskiej dróżce tak, aby z niej nie wypaść.

3. „Tęcza w słoiku” – wykonujemy tęczowy eksperyment przy użyciu ciepłej wody, cukru oraz kolorowej bibuły lub barwników spożywczych.

4. „Tęczowy obrazek” – kolorujemy obrazek zgodnie z podanym kodem

5. Praca plastyczna „Tęcza” – wykonujemy pracę plastyczną; propozycje do wyboru: wypełnianie elementów tęczy przy pomocy kulek ulepionych z plasteliny/poprzez przyklejanie kolorowych pomponów/poprzez malowanie palcem zamoczonym w kolorowych farbach/poprzez stemplowanie połówkami małych ziemniaków zamoczonych w kolorowych farbach (kolory mogą nachodzić na siebie)/poprzez malowanie farbami za pomocą plastikowego noża; inna opcja – wykonujemy pracę wg własnego pomysłu