Traktor

15.04.2021

Witamy Was Pszczółki!

Na początek zapraszamy dzieci i rodziców do zabawy paluszkowej „Maszyna”:

Ta maszyna, ta maszyna

swoją pracę już zaczyna.

Wszystkie tłoki zaraz ruszą,

bo się razem ruszać muszą.

Rodzic z dzieckiem siadają naprzeciw siebie. Stykają się otwartymi dłońmi. Jedna para dłoni jest przybliżona do ciała dziecka druga para do ciała rodzica. Podczas recytacji wiersza na przemian wyciągają i przybliżają do siebie ręce, starając się aby dłonie były ze sobą cały czas złączone. Ruchy są rytmiczne.

Następnie przeczytajcie wiersz razem z Rodzicami pt. „Traktor” C.P. Tarkowskiego:

„Traktor”

Cezary Piotr Tarkowski

Stoi traktor na podwórzu, 

zabłocony, cały w kurzu.

Latem pełni ważną rolę,

bo wyjeżdża często w pole,

ciągnie, orze i bronuje –bardzo ciężko tam pracuje

Rodzic, czytając wiersz, wyjaśnia dziecku niezrozumiałe słowa. Demonstruje ilustrację do wiersza. Dziecko opisuje wygląd traktora. Rodzic zadaje pytanie: Ile traktor ma kół? Dziecko z pomocą rodzica głośno liczy, gdy rodzic na ilustracji wskazuje koła.

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmiku o maszynach:

„Jakie maszyny i urządzenia pomagają rolnikowi?” – rozmowa na temat pracy rolnika na podsta­wie obejrzanego filmu i doświadczeń dzieci.  

Miłej zabawy!