„W rytmie deszczu” – proponowane aktywności dla dzieci

  1. Zabawa słuchowa „Odgłosy przyrody” – uważnie słuchamy; próbujemy zgadnąć, co przedstawiają słyszane dźwięki

2. Zabawa ruchowa z elementem celowania „Deszczowe kropelki” – na podłodze stawiamy koszyk (miskę/wiaderko). Na podany sygnał „Hop”, zadaniem dziecka jest wycelować dowolnymi wybranymi przedmiotami -„kropelkami” do środka koszyka. Proponowane przedmioty” – małe maskotki, piłeczki, woreczki gimnastyczne, kulki z gazet. Odległość koszyka od dziecka dostosowujemy do możliwości dziecka.

3. Zabawa matematyczna „Pogodowe rytmy” – na podłodze rozkładamy obrazki pogodowe (drukujemy w ilości ok. 4 kompletów). Zadaniem dziecka jest ułożyć obrazki w szeregu, na zmianę, np. deszcz, wiatr, deszcz, wiatr, deszcz, wiatr. Wersja trudniejsza składa się z 3 elementów, np. słońce, deszcz, wiatr, słońce, deszcz, wiatr, itd. Do tej zabawy zamiast krążków można wykorzystać dowolne przedmioty znajdujące się w domu, np. kredki, owoce, kolorowe piłeczki, nakrętki od butelek, skarpetki.

4. Zabawa badawcza „Fabryka chmur” – Zagotowujemy wodę w czajniku. Po zagotowaniu przelewamy ją do szklanej miski. Na misce z wodą kładziemy ostrożnie talerzyk z kilkoma kawałkami lodu. Para wodna wydobywająca się z ogrzanej wody zetknie się z zimnym powietrzem i utworzy się chmura. Będzie ona lepiej widoczna, gdy zasłonimy w oknie zasłony i poświecimy na miskę latarką. Przed wykonaniem zabawy przypominamy dziecku o zachowaniu ostrożności przy pracy z gorącą wodą. Po wykonaniu doświadczenia oglądamy krótki film edukacyjny na temat powstawania chmur. https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM

5. „Kolorowy parasol” – kodowanie na wirtualnej macie do kodowania. Z lewej strony wybieramy „Tło” – i za pomocą kropek układamy wzór na macie, zgodnie z zakodowaną instrukcją. Jest to zadanie o większym stopniu trudności, dlatego wymaga sporej pomocy Rodzica. https://mata.uczymydzieciprogramowac.pl/pl

6. Piosenka „4 pory roku – deszcz, śnieg, wiatr i słońce”