Wyprawa na zieloną planetę

13.04.2021

Dzień dobry

  1. Dziś na rozpoczęcie proponuję Wam wyprawę (ćwiczenia wizualizacyjne), usiądźcie wygodnie i wyobraźcie sobie, że jesteście w rakiecie (można zamknąć oczy).

Witajcie na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę was w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę. Zapnijcie pasy Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Stajecie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakbyście w nim płynęli. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila.

Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzycie z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serca biją wam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Czy przyjmują was życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy Zielonej Planety? Czy są podobni do was? Jak wygląda życie na tej planecie?

Wychodzicie ze statku. Wita was tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach, tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone! Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.

Rozmowa:

– Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas?

– Czy chcielibyście, żeby wszystko wokół was było w jednym kolorze?

Pobawcie się rymowanką z rodzicami lub rodzeństwem. Stańcie naprzeciwko siebie, uderzajcie raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera i powtarzajcie rymowankę (jedno słowo – jedno uderzenie).

Na Zielonej Planecie wszystko jest zielone –

drzewa, krzewy, kwiaty,

wszystkie zwierzęta, nie tylko oswojone.

Ludzie mają zieloną skórę, włosy i ubrania,

zielonymi oczami patrzą na słońce,

które zielona chmura przesłania.

Zadanie:

Wykonaj rysunek Zielonej Planety tak jak ją sobie wyobrażasz. Możesz używać tylko zielonych kredek. Opowiedz rodzicom co narysowałeś.

2. Karta pracy, cz. 2, nr 26.

– Odszukajcie na obrazku cztery ufoludki, które ukryły się przed mamą Zuzi.

– Posłuchajcie imion ufoludków podzielonych na sylaby. Powtórzcie je.

– Narysujcie ufoludka według tekstu rymowanki:

Jestem sobie ufoludek cały zieleniutki.

Mam trzy ręce, cztery nogi i nos okrąglutki.

Oczy czarne tak jak węgiel, kreskę zamiast warg,

brzuch jak balon i sprężynki trzy na głowie mam.

Omawianie wyglądu ufoludka z rymowanki:

– W jakim kolorze jest ufoludek?

– Ile ma rąk i ile nóg?

– Jaki ma nos?

– W jakim kolorze ma oczy?

– Co ma zamiast warg?

– Jak wygląda jego brzuch?

– Co ma na głowie?

Chętnie zobaczę wasze rysunki Zielonej Planety i ufoludka.

Rymowanki możecie nauczyć się na pamięć, będzie świetną wyliczanką przy różnego rodzaju zabawach.

3. Posłuchajcie piosenek:

Zobaczcie jak UBU poznaje naszą planetę:

Miłej zabawy!