Zajęcia z robotyki i kodowania

Pierwsze zajęcia z Robotyki opierały się na zapoznaniu z klockami, zasadami z ich korzystania, dzieci mogły uporządkować klocki według kolorów, tworzyły przeróżne budowle, a także ćwiczyły współprace w grupach, to była świetna zabawa!

Budynek Ogana

grupa Myszki

Budynek Dąbrowskiego

Grupa: Misie, Mróweczki, Jaskółki

Lego Coding Express – „Pierwsza podróż”

Tym razem, oprócz rozwijania umiejętności zgodnej współpracy podczas konstruowania budowli z klocków, poznaliśmy również znaczenie zielonych i czerwonych płytek funkcyjnych.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

Podczas kolejnych zajęć poznaliśmy trzy różne rodzaje na zatrzymywanie pociągu, a także budowaliśmy dłuższy tor z większą ilością przystanków.

Budynek Dąbrowskiego

„Dźwięki pociągu”- podczas kolejnych zajęć z robotyki poszerzyliśmy wiedzę na temat zastosowania płytek funkcyjnych – tym razem w kolorach białym, żółtym i niebieskim.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

Czym jest pojęcie pętli w świecie programowania? Tego dowiedzieliśmy się na ostatnich zajęciach z robotyki, budując tory owalne i wprawiając na nich pociągi w ruch.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

Tym razem, podczas kolejnych zajęć z „Robotyki i kodowania” dowiedzieliśmy się, jak to się dzieje, że pociąg zmienia tor swojej podróży. I do czego służy zwrotnica. Nową wiedzę testowaliśmy, konstruując rozwidlający się to. W toku zabawy przypomnieliśmy sobie również znaczenie poszczególnych płytek funkcyjnych.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

Każdy z nas odczuwa różnorodne emocje, i każdy z nas ma do nich prawo. Nasza gąsienica, zbudowana z klocków lego, również odczuwała różne stany emocjonalne, a sterowaliśmy nią za pomocą specjalnej aplikacji na tablecie.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

Cóż to takiego safari? Gdzie się odbywa i jakie zwierzęta możemy spotkać podczas takiej przygody? Tego dowiedzieliśmy się podczas kolejnych zajęć, z wykorzystaniem klocków Lego Coding Express.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

W tym tygodniu podczas zajęć utrwaliliśmy znajomość podstawowych zasad bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dowiedzieliśmy się również, jakie zdarzenia mogą mieć miejsce na drodze i staraliśmy się na nie odpowiednio reagować, używając do tego aplikacji.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

Tym razem, podczas kolejnych zajęć z „Robotyki i kodowania” trenowaliśmy się w mierzeniu. Pogłębiliśmy naszą wiedzę na temat tego, po co mierzymy odległości oraz jak można takiego pomiaru dokonać, również – korzystając z klocków Lego Coding Express oraz aplikacji.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

W trakcie marcowej przygody z robotyką, podczas zajęć utrwalamy zdobyte już umiejętności w zakresie korzystania z aplikacji z Lego Coding Express, a także powoli wdrażamy się do bezpiecznego korzystania z klocków Lego Spike Essential.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

Jedną z pierwszych budowli, jaką musieliśmy skonstruować w oparciu o instrukcję dostępną w aplikacji Lego Spike Essential, był „Duży autobus”. Nie było to łatwe zadanie, gdyż wymagało od nas współpracy z kolegą w parze. A to często wymaga pójścia na kompromisy.

Ogana

Tym razem naszym zadaniem było skonskonstruowanie łodzi bagiennej w aplikacji Lego Spike Essential.

Budynek Ogana

Tym razem, oprócz konstruowania łodzi z klocków lego, w oparciu o instrukcję budowania w aplikacji Lego Spike Essential, po raz pierwszy musieliśmy stworzyć prosty program, aby tę łódź wprawić w ruch.

Budynek Ogana

Kolejnym pojazdem, jaki musieliśmy skonstruować oraz zaprogramować w celu poruszania się, był skuter śnieżny.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

Na kolejnych zajęciach w ramach projektu unijnego z Robotyki musieliśmy skonstruować jaskiniowy samochód i zaprogramować go tak, aby „rozświetlił ciemność wewnątrz jaskini”.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

Kolejnym naszym zadaniem podczas zajęć z Robotyki było skonstruowanie obozowiska, a także stworzenie prostego programu, w celu włączenia świetlnego alarmu.

Budynek Ogana i Dąbrowskiego

Tym razem podczas naszej zabawy z Lego Spike Essential budowaliśmy okręt podwodny, który następnie musieliśmy wprawić w ruch, tworząc prosty program w aplikacji.

Kolejnym naszym projektem było skonstruowanie domku na drzewie i stworzenie prostego programu, w celu otwierania i zamykania dachu.

Zbudowanie wejścia do parku rozrywki nie było wcale tak prostą sprawą. Ale poradziliśmy sobie z tym doskonale, tak samo ja z programowaniem światła, w celu „szybkiego wejścia” do parku.